Thea

Den här dagen började inte bra.. Verkligen inte.
Sov hemms hos mamma och pappa inatt, orkade aldrig åka hem eftersom vi kom hem sent på kvällen.
Eftersom jag skulle till läkaren idag kl 10 satte jag kl på 8. Klockan ringde, jag gick upp, släppte ut thea på tomten eftersom mamma o pappa fortfarande låg o sov. Vi har ju inglasad veranda så jag stängde glasdörren ut medan jag duschade ifall thea skulle få förs sig att springa ut. När jag var klar och skulle sminka mig hörde jag världens krash. Fattar ingenting förrutom att det är ett stort hål i glasdörren med en miljon glas-splitter på gräsmattan.. Jag börjar kolla om det ligger någon sten ifall någon kastat in en, och börjar ropa på mamma o pappa. Då ser jag thea komma fram bakom förrådet. Fattar fortfarande noll. Tills jag ser att hon är helt röd på bröstet. jag förstår då att det var hon som sprungit igenom glaset. Självklart börjar jag stortjuta och får panik.. får ta henne genom dörren på framsidan eftersom det är fullt med glas överallt på baksidan..

När hon kommer säter hon sig ner och skakar. jag ser bara blodet som rinner från hennes bröst.. mamma kommer och torkar men det bara fortsätter.. Ringer vetrinären och får en akut tid.. Bara att åka iväg.. men mitt i allt har ju jag min "akuta" läkartid på lasarettet så jag åker dit medan mamma och pappa är snälla och åker till verinären.. Under hela mitt läkarbesök, som för övrigt gick bra, kunde jag inte sluta tänka på thea. så fort jag är klar springer ja ut därifrån och ringer mamma. beskedet var att thea skulle få stanna kvar.. Börjar stortjuta igen.. och igen.. och åter igen. Sen vart klockan mycket och jag var tvnungen att åka till jobbet.. försäkte få någon att jobba istället för mig, men de e svårt när det är semestertider.. Klockan tre hämtade mamma och pappa thea. Resultatet blev 25.30 stygn. Glas-skärvan hade skurit upp stora delar av huden/köttet på bröstet och gått ner ända till muskeln och en bit av den hade försvunnit.. Nu är hon hemma igen och bara ligger och "gråter".. smärtstillningen börjar väl gå ut och hon har fortfarande inte druckit något.. hon vägrar.
Annars mår hon hyfsat bra med tanke på vad som hade kunnat hända. dom sa att 3 cm högre upp hade pulsådern slitits av och då hade min bebis inte legat här brevd mig..

För er som inte har djur eller haft tror jag nog inte ni förstår känslan.. En människa kan säga vart det gör ont osv, men ett djur. man ser bara blicken.. och varje gång jag möter den blicken börjar jag grina.. Min lilla bebis, min älskling.. just nu ser hon ut som en gammal rugbyboll.. eller frankenstein.. helt ihopsydd.. och hon som har mycket päls, det är bortrakat..  har man förlorat en hund förr, så vet man hur det känns.. den känslan vill man inte uppleva igen.. thea är min skrutt, sån stor personlighet.. Ni som har djur vet vad jag pratar om.. men thea som alltid är så säker, energisk, uppåt.. hon ser så ynklig ut nu.. och inte kan man göra något..



Tack alla för erat stöd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0