olofström


Igår flyg jag äntligen ner hit till Olofström. Flygresan gick bra, men när jag kom fram var jag såå trött, så vi la oss och sov nån timme dirket när vi kom hem till lägenheten.
För övrigt finns det inte så mycket att göra här. Åkte igenom "byn" på väg hem, och det jag såg var följande:
Ett apotek, systembolag, två kontitorin, två pizzerior, ett hotell, en klädaffär för killar, ica maxi, willys och lidl. Alltså inte mycket alls.

Idag vaknade jag vid 10 när tommie skulle ner och träna. Han kom tillbaka vid 12, så då åkte vi tillsammans med några andra hockeykillar och käkade lunch och handlade lite tills ikväll. Kom tillbaka vid 13, såg våra bästa år.. Pratade och planerade lite dagarna som kommer.. Så plöstligt var klockan nästan tre, så då var han tvungen att åka och träna igen.. Kommer hem till 20.. vad ska jag göra tills dess då? Funderade på att ta en sväng till Systembolaget, men det ösregnar och blåser här så tror inte det blir något av det. Ikväll blir det tacos till mat, sen ska vi hyra film...
Såg på nyheterna tidigare idag, och prognosen sa fint väder imorgon, så det är väl bara hoppas. Då ska vi åka till karlshamn och shoppa och ut och äta på resturang! Hoppas det blir mysigt! Skulle Thea varit här nu skulle allt vara perfekt.




själva staden eller byn som dom kallar det, är väl okej annars. Har ju aldrig varit någon storstadsmänniska. trivdes aldrig i sthlm under dom 2 åren jag bodde där. var alldeles för stort och opersonligt. Jag hoppas att jag aldrig kommer flytta tillbaka dit igen efter jag slutat plugga. Men det är lite tråkigt, har ju många vänner kvar där. Helst skulle jag vilja kidnappa dom och bosätta dom i den stad jag bor i. Det skulle bli perfekt, men kanske för ego. Har alltid tyckt att v-ås är en perfekt storlek på stad. Om jag inte kommer att bo där sen, vill jag bo i en liknande stad, storleksmässigt alltså. 

Känner att jag måste fördriva tiden på något sätt. Hade det varit fint väder hade jag lätt gått ut på en upptäcktsfärd. meen det här vädret lockar inte.. så det blir väl top model 2 och pussycat dolls istället. Kanske förbereda maten tills ikväll.

Vi hörs mer sen! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0