os

Jaha då var det fredag igen. Har precis kommit hem från en lunch med mamma och sanna på stan. Sjukt mycket folk på stan.. nästintill omöjligt att hitta en parkeringsplats. men tillslut så, efter ca 4 varv.

Så.. vad händer ikväll då? Är lite sugen på att festa till ikväll, men jag vet inte riktigt. Jag jobbar ju imorgon( inte för att det aldrig har hindrat mig förr). Skulle vilja låna min kära syster ikväll, skulle behöva klippa mig. Har tjatat om det ett bra tag nu, Tänkte klippa lite mer än 1 dm....... om jag nu vågar, hehe. men det skulle verkligen behövas.. hon jobbar just nu, så får se om hon har lust och ork när hon kommer hem.

Annars rullar allt på som vanligt, följer os på tv nu. carolina håller på att hoppa, får se om det blir någon medalj nu. Ser rätt mörkt ut, men man kan ju hoppas. Nu blev det stafett. Får hemska minnen från skoltiden på bäckby. Varje år hade vi en aktivitetsdag med hela skolan som kallades för "Bäckby-os" som höll till på arosvallen. Vi var fyra? enheter på skolan som tävlade mor varandra, och varje person var tvungen att vara med på mins 2 grenar. självklart valde jag dom två enklaste, nämligen kast med liten boll, och kulstötning. eftersom hela skolan satt på läktaren och kollade så ville man helst inte synas, eftersom man visste att man inte var någon "sportmänniska" och var riktigt kass. Iaf, så gjorde jag mitt och tyckte det var så jääkla skönt att ha det gjort. men så kom min idrottslärare med typ 10 andra från klassen och mer eller mindre tvingade mig att vara med på stafetten eftersom en tjej skadat sig. jag totalvägrade och alla blev assura. Efter lite tjafs så gick jag väl tillslut med på det, annars hade vi inte fått vara med. Jag skakade hela vägen till banan eller vad man nu kallar det. Jag fick ta den sista biten, såklart. och alla kollade, och ännu mer nervös vart man. men när det vart min tur, fan vad jag sprang. haha, trodde inte jag kunde kuta så fort. Men vi slutade som 2:a iaf, så vi förlorade inte, vilket var rätt skönt. men men det vart ändå en dag man inte kommer glömma.
--

Nu ska jag iväg, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0