torsdag

Så var skolan igång igen. Känns rätt skönt att komma tillbaka till allt igen.. Känns faktiskt, otroligt nog, rätt bra!
Iofs var första dagen kaos, ingen visste något, men tillslut började bitarna falla på plats.
Jag hoppas verkligen att det här kommer gå bra. Hoppas, hoppas!

Idag känner jag mig så slutkörd och trött. Hade föreläsning klockan nio imorse, rätt meningslös enligt min mening.
Efter det gick jag och lina till ett cafe där vi åt en god lunch. Brukar jämt äta den godaste salladen där, men eftersom jag ätit den 4 dagar i rad nu, så provade jag något nytt, så det blev lasagne med sallad och vitlöksdressning.
Sen gick vi vidare hem till mig, där vi sällskapade med sanna och thea som precis hade kommit in från en promenad i parken. Blev lite våra bästa år, lite snack, klädprovning. Det hela slutade med en väldigt irriterad Jessica, som vart sur och grining. Men efter lite peptalk från lina så blev allt bra igen.. gick tillbaka till skolan, hade vårat första möte med vår handledare som vi ska ha när vi skriver vårat examensarbete. Han diggade våran idee, vilket kändes jättekul för min och linas del. Han sa att det blir ett intressant ämne att följa. Efter gick vi en shoppingsväng i västermalmsgallerian. Hittade lite småsaker, tänkte åka in till stan imorgon efter föreläsningen och hitta något nytt man kan ha på sig i helgen.. =) när vi var klara  gick vi hem till mig igen, jag la mig på sängen och lina på soffan. 20 minuter senare hade vi somnat.. hehe.. vaknade av att thea skällde lite på nån som var utanför.. så vi bestämde oss för att gå ut med thea. Så har min dag sett ut i stort sätt.


Igår blev jag och thea bjuden hem till Mikaela på lunch. När vi kom dit gräddade hon våfflor för fullt, sen åt vi på deras lilla altan i solen. Hur mysigt somhelst. Kul att ses, även om det var en snabbis, hehe.

Nu ligger jag här i sängen med böckerna överallt. Försöker plugga och det går hyfsat bra . Känns som om allt börjar gå åt rätt håll nu. Det går bra nu.

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra Jessica. Du kan ju.

2008-08-28 @ 23:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0