9/12

Idag har jag varit riktigt duktig enligt mig själv. Vaknade vid halv sju och tänkte att jag skulle strunta i att gå till praktiken, men efter en stunds velande så gick jag upp och åt frukost(för en gångs skull) och åkte sen iväg. Var ute i god tid och kom fram en kvart innan jag började. Ungarna hade idrott så jag satte mig ner i en soffa och läste en bok?! halv nio på morgonen. Inte den roligaste heller, "Den kvalitativa forskningsintervjun" hette den. Idag på eftermiddagen skulle vi ha pluggat men blev tyvärr inte så, så nu sitter jag här och håller på fixa och trixa lite själv. Försöker förstå den där mallen vi ska skriva i, men det går inte så bra. Struntar nog i den och får fråga handledaren imorgon. Nu ska jag läsa igenom en till bok, "intervjumetodik".. Låter det spännande? Avundsjuka? nej, skulle nog inte tro det! Detta är något jag helst skulle vilja slippa men det måste göras!

Just ja, har fått mail från en familj i USA nu också som vill att jag ska kommit dit under en period. Detta är något jag alltid velat göra, men nu när jag fått jobb här hemma så kändes det mer troligt att jag tar det. Ingenting hindrar att jag åker iväg senare, men tidpunkten just nu känns inte helt rätt.

Satt och kollade igenom dagarna fram till jul/nyår. Känns som om det är dags att börja få panik, det är ju inte alls långt kvar nu. Examensarbetet ska bli någolunda klart, julklappar ska köpas, försöka få ihop jul och för att inte prata om nyår, inte konstigt att man känner sig tokstressad! Har inte ens hunnit fundera ut vad JAG vill ha i julklapp, haha, då är det riktigt illa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0