torsdag kväll

Uh, sista dagen på praktiken idag. Tog igen några dagar som jag varit borta, lika bra att göra det på en gång så slipper man gå och tänka på det. När jag kom dit imorse var det bara 8 barn. på 3 vuxna. så skönt, annars brukar dom vara 14.  så idag vart en sån där riktig mysdag. var ute på förmiddagen, sen fick vi äta lunch i ett annat mysigare rum (dessvärre var det Spenatsoppa vilket jag avskyr) men bara att trycka i sig det. efter varje sked fick jag kväljningar så det var bara fort in med mjölk och lite bröd och sen svälja. fy fy.. efter maten gjorde vi om rummet till en liten biosalong. fram med projektorn lite stolar och madrasser, i med filmen "spöket laban".. Lyxa till det också med lite glass.. =)

Eftersom det var så fint väder valde jag att gå hem. Passade även på att fixa lite ärenden på vägen. Fick allt gjort, skönt!

- växla pengar tills på tisdag då vi äntligen åker
- in på apoteket och handlade lite nödvändiga saker till resan
- fixa alkohol tills i helgen, systemet är ju stängt imorgon

Kom precis hem frånkungsträdgården. har spenderat min kväll där med tommie, mikaela och niklas. käkade lite mat och drack lite och så. Men det var lugnt, men det var skönt att komma ut lite.. Det var såå mycket folk där nere, får panik när alla går där och trängs och knuffas. Kändes som om det vore mellandagsrea på stan eller nåt. usch. Men annars var det helt okej!

åter till det här med studenten. Studenten har ju hållit på nu i ca 2 veckor. varjde dag är det någon ny skola som åker runt här.. Som ni läste i något inlägg innan så får jag nästan panikångest när jag ser dom där vagnarna rulla förbi och höra musiken dunka och alla glädjerop.. vart jag än går är dom. När vi gick hem från stan idag, hamnade vi mitt i en klass tror ja.. och när vi går där mellan alla börjar dom skrika " fööör vi har tagit studenten osv" i ca 5 minuter. Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. hade lust att bara springa därifrån men jag härdade ut. hm, skönt att jag ändå inte var i v-ås idag, hörde att det var deras tur att ta studenten.. men som sagt, jag hoppas ni haft en fantastisk dag idag (och alla andra dagar)..

Imorgon bitti åker vi till v-ås. Ska ju bli fint väder så det blir nog att vi åker och solar och badar någonstans..  Sen blir det utgång på kvällen.. Ska det bli BMB eler plutoo? det återstår att se!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0