Arg

Eftersom jag alltid har tyckt om djur så hade jag planerat in en timme framför insider.. Och under den timmen har jag inte gjort något annat än att gråta. Dom första minutrarna fick vi höra om en ponny som fått ett vasst föremål uppkört i analen så hon var helt trasig innuti så hon fick avlivas.. sen fick man även höra andra berättelser, det är helt sjuk. HELT SJUKT!
Vad är det för fel på er era jävla cpmänniskor??! Sverige är ett utav två länder i europa som inte har något förbud mot tidelag.. (samlag med djur).. Vill ni läsa mer så gå in på den här länken.

Dom sista 20 minutrarna var det ett repotage om en hundägare som blivit väckt mitt i natten av fyra poliser, ambulanspersonal + hennes såkallad väninna som anklagat hundägaren för att vara psykiskt sjuk och vanvård av djur.
dom tog hennes två hundar, ena avlivads den andra sattes på hundpensionat och hon själv fick åka in på psyket.
Hon fick ju rätt sen att anklagelserna var falska. men då var allt försent.. som sagt vart ena hunden avlivad. Den andra hunden hann säljas. SÄLJAS? och så har kärringen på hundpensionatet mage att stå att säga att hon skulle aldrig hjälpa till att den rätte hundägaren skulle få tillbaka sin hund, fastän domstolen sagt att allt var ett misstag. Jag blir så jävla arg, hade det varit min hund hade jag blivit rent ut sagt galen.. Visst, får man in ett samtal om vanvård av djur, självklart ska man ta det på största allvar.. Absolut!! Men tills utredningen är klar så tycker jag fan inte att man kan göra så. Det kanske finns en anledning varför det vart så? Det ena är inte bättre än det andra, men kanske mer förståligt?

Nej, just nu skulle jag bara vilja ta med mig alla djur i sverige någonstans tills det blivit bättre lagar i Sverige..
Jag hoppas dom reagerar på insiders inslag annars är det något allvarlig fel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0