UPPDATERING!

Då var man tillbaka igen. En hel vecka har hunnit gå och det har hänt en hel del.
Pallar inte skriva så mycket men jag kan ju nämna några värda dagar ändå.

I fredags var det ju jobb såklart. Började en ny kille på våran avdelning som ska jobba halvtid hos oss.
Bestämde oss i all hast att gå på after worken på bmb. Eftersom det var min tidiga fredag så fixade jag en "sista minuten" tid hos sanna på salongen för styling av håret. Blev mer än så, fick mitt hår färgat i en ny blondare nyans. Ni kanske inte skulle märka något men jag ser det jättetydligt. Ser mer naturligt ut nu. And i love it! Sen lockade hon mitt hår jättefint! =)   åkte ner iaf och mötte upp han och hans brorsa och kompisar. Hade superskoj, var ett bra band som spelade också vilket gjorde det hela ännu mer roligare. Vidare till billobob där det mest vart chill.

lördagen då. började med att fixa möbler till min balkong tillsammans med pappa. Supernöjd vart jag, där lär vi sitta många kvällar sen med eftermiddagssol, skvaller och en vinflarra. Hämtade sanna på jobbet och träffade även jossan en snabbis där. Hem och fixa iordning allt innan allt började. Ja, jag var festfixaren denna gång och temat var "bartömning hos jessica".  alla fick ta med de dom själva ville tömma. Eftersom det inte blev någon sälenhelg för oss så flyttade vi det roliga hem till västerås istället. och lyckat vart det! Lina kom från stockholm och tobbe från motala hälsade på! =) Det slutade på att det kom 20 pers iaf, fullt ös var det.. Intimspel  och "jag har aldrig" spelades i ett rum, mys och prat på balkongen, glaskrash i köket.. Ja, ska det vara fest så ska det.
Vidare ner till BMB, alla utom en hängde med. Väl där inne var det mycket folk men vi hade skoj ändå. Så kul att ha (dom flesta) av sina vänner samlade och umgås. Blev efterfest såklart och fick sovsällskap av tre härliga typer nämligen tobbe, jesper och lina. Efter nån timme fick jag nästan panik av att ligga fyra i sängen så jag tog mitt duntäcke, mina kuddar och gick ut och bäddade ner mig i mina sköna utemöbler på balkongen. Det var lite kallt till en början men efter ett tag blev man varm igen, skönt och sova ute i friska luften. Tyvärr började ju fåglarna vakna rätt tidigt så man fick inte så mycket sömn..
Resten vaknade vid nio och drog hem vid tio utom tobbe. Han hjälpte mig att städa snäll som han är och åkte hem vid 16 typ och då drog jag hem till mamma och pappa en sväng och hälsade på. Bestämde att jag skulle spendera kvällen tillsammans med malin så vi åkte och köpte mat och åkte hem till mig. Erik och althen kom även förbi så kikade vi på film. Alla var nog sjukt sega men vi orkade iaf! Tack för en superhärlig helg allesammans!!! =)













När jag kom till jobbet i måndags så var jag i toppskick. Hade planering på morgonen och på eftermiddagen hade vi planerat en mysig aktivitet i skogen. Vi gick 1,35 km i spåret tillsammans med knattarna och när vi kom i mål så fick dom en varsin medalj och så grillade vi korv och hade mysigt tillsammans med barn och föräldrar. Det är såna dagar man älskar sitt jobb! =) På kvällen kom malin hanna och erik förbi och kollade på hockeyn. Vilken kass match så jag skriver inte mer om det.

måste bara berätta om igår.. På jobbet under eftermiddagen så gick vi till skogen med barnen. Och när vi sitter och äter våran matsäck så kommer det en stor svart labrador från ingenstans och är helvild. Hunden hinner hoppa upp på barnen och välta omkull vissa innan jag får tag på den. Barnen blev jätterädda och får panik och börjar springa runt. Hunden käkar upp barnens mat och min kollega börjar försöka samla in barnen medan jag får tag på hunden och "brottar" ner den. Barnen får smyga tillbaka till förskolan medan jag är kvar med hunden som tillslut börjar bli lugn. Efter några minuter sitter jag och hunden fortfarande kvar helt ensamna och ingen ägare finns..  Tur att man inte är hundrädd för då hade det inte slutat bra iaf. vi blev kompisar hunden och jag och efter tio minuter kom ägaren springandes men han fick nog höra ett och annat ska ni veta.

Idag har jag hunnit göra en hel del. Efter jobbet åkte jag och mamma ner till stan för att panikköpa linser. Mina sista gick sönder imorse så jag har typ varit blind idag. Men vad tror ni händer nere på stan då? Nej här fick inga linser köpas förns jag varit på synkontroll vilket betyder nästa vecka. Ehm, jag stog med tårar i ögonen när jag trodde jag skulle behöva fira valborg med glajjor.. En minut i sex hittade vi en annan optiker och vi fick tillslut ett par linser. visserligen hade vi dragit ihop en historia men killen var rätt snäll tycker jag! Behövde inte ens betala för dom. Min dag är räddad!
vi har även varit och kollat på lägenhet till sanna. Den var asfin och hon lär ju ta den! Nu blir jag lite sugen på att flytta.. igen.. fast bort från västerås... Har ju lite planer på det men inget jag vill skriva om här än iaf!!
Efteråt åkte jag med mamma och pappa och handlade hem till mig. Tack!! Nu är det hockeyn som gäller hos dom men jag ska snart vidare så ska försöka avrunda detta inlägg.

Imorgon efter jobbet åker jag till sthlm och firar valborg! Kommer hem på lördag morgon för jag fick lov att jobba på kanonen!  Det gör mig inget, bra med extra cash när man ska utomlands i sommar! =)
Hoppas ni får en bra helg alla mina underbara läsare!

Puss!!

Kommentarer
Postat av: sofie

2009-04-29 @ 21:54:11
Postat av: sofie

Vore kul att vara med er på fest nån gång =)

2009-04-29 @ 21:56:13
URL: http://dungjai.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack för en riktig trevlig helg :D

2009-04-29 @ 22:45:26
Postat av: Anonym

Tack själv sötnos =)!

Hoppas vi ses nåt i helgen.

Puss!

2009-04-29 @ 23:39:38
Postat av: erik

det var kul och måste göras om ;)

hoppas det är bra i stockholm..

2009-05-01 @ 00:22:42
Postat av: the new guy...

=)

2009-05-05 @ 13:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0