19/2-09

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig men detta får duga än så länge. Jag skulle kunna utvecka detta ännu mer men jag tror att det räcker såhär. Undrar ni något så fråga bara. Jag vet inte riktigt vad ni vill läsa om, veta. Jag kan inte lova att jag kommer att svara men kommer givetvis ge svar på det som jag tycker känns bra och relevant.


Jobbfronten;

Föräldramötet gick väldigt bra och det känns underbart att höra föräldrarna säga att dom känner  en stor förändring sen jag började. Åt det positiva hållet alltså. Jag trivs bra på mitt jobb och just nu känns det som om att jag går upp tidigt på mornarna för barnens skull och inte för min egen. Ser fram emot att åka iväg på en liten tripp till turkiet tillsammans med mina arbetskamrater i maj. Ska bli kul att lära känna dom ännu bättre! Den 27 februari ska vi allesammans gå ut på after work på BMB. Fick ändra mina planer för att få det gå ihop men tillslut gick det!

Kompisfronten;
Jag är så otroligt glad över att hittat tillbaka till mina vänner igen. Jag känner mig så tacksam över att dom finns och ställer upp när det väl behövs. Ni har fått min glädje tillbaka, det är ni som motiverar mig att äntligen komma ut och göra saker. För tillfället så är jag inte ledig en enda helg fram till slutet av mars och jag vet inte hur det känns. Självklart bra men samtidigt lite konstigt att för en gångs skull ha saker inplanerade och ha något att se fram emot.Jag har fått nya vänner som jag vet att jag kommer ha kvar resten av livet. Ni betyder så otroligt mycket för mig. En sak har jag lärt mig iallafall. Jag ska aldrig någonsin mer ta en kille före mina vänner. aldrig.

Mig-själv-fronten;
Ända sen jag och tommie gjorde slut före jul så kan man väl säga att min självkänsla bara har stigit mer och mer. Det känns väldigt skumt och dumt att skriva det, men så ligger det till. I sex år har nästan allting kretsat runt han och hans hockey och det har nästan inte funnits något utrymme för mig att "synas" i vårat förhållande som var. Det är absolut inte hans fel, det är mitt eget fel som låtit det bli så. Men för första gången så känner jag mig helt självständig. För ett tag sen trodde jag att jag aldrig skulle klara mig utan honom, men det gör jag. Jag har fixat ett perfekt jobb, köpt en egen lägenhet, ny bil. Och allting har jag fixat på egen hand. Och det känns frukansvärt bra. Att få höra varje dag vilken förändring man gjort på jobbet, känna att man har vänner oavsett vad som händer, stöd från familjen, träffa nya vänner.. Ja allt har gjort att man börjat bygga upp ett självförtroende som jag faktiskt trivs bra med. Jag vågar anta nya utmaningar, resa iväg till olika platser, träffa nytt folk, lägga upp nya mål. JAG MÅR BRA NU!

Kärleksfronten;
Ja det finns en hel del att skriva här. Saker har hänt och just nu är det mycket som pågår och som jag vet kommer att hända! Men visst finns det en person som jag har lite extra fjärliar i magen för. Okej min nykär-känsla är tillbaka och det känns härligt. Men frågan är bara om det är bra eller dåligt?





Imorgon börjar jag klockan 7 eftersom det är jag som har öppning. Skönt att det bara är en fredag var 6:e vecka. Men annars gör det mig inget att börja lite tidigare. Det är rätt mysigt att vara där nästan helt själv en halvtimme innan de andra kommer. Vid 14 kommer sanna och hämtar upp mig på jobbet och sen åker vi vidare mot Sara i malmö!

Så nu håller jag på att packar.. eller nej det gör jag inte, men jag borde väl göra det istället för att kolla  på sex and the city. Men det går ju inte att hålla sig undan från. Annars får sanna packa åt mig imorgon medan jag jobbar.
Ska bli kul att åka ner till sara och se hur hon har det där nere. Kommer troligtvis ta med mig datorn och självklart kameran så ni får hoppas på att bilder och uppdatering kommer i helgen. Annars får ni vänta tills efter helgen.

Hoppas ni får en trevlig helg för det ska banne mig jag ha ! =)
Puss Puss!

Kommentarer
Postat av: Martina

Härligt Jessica. Självkänsla är väldigt viktigt. Fast vi saknar dig i vår familj... :)

2009-02-22 @ 01:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0