23-25/1-09

Så, nu är jag tillbaka efter en fullspäckad helg.
Efter jobbet i fredags åkte jag dirket till sthlm. Tanken var att jag skulle ta tåget men eftersom mamma köpt fel tid och sen var biljetterna slut till den avgången som jag igentligen skulle ha åkt så jag tog bilen istället. Skönt det med, då kan man lyssna på bra musik och så =)

När jag kom till lägenheten så tog jag bara en snabb dusch och bytte om från mina dagiskläder sen satt jag mig på tunnelbanan och åkte ut till hässelby. Kan ju säga att jag hade riktiga fördommar om just det området och på vägen dit var jag livrädd att jag skulle bli rånad och hela köret men när jag väl kom dit var det ju hur fint som helst. Mötte upp mikaela och sen vidare mot karro. Där hade hon dukat upp jättefint och gjort jättegoda sallader duktig som hon är.


Ser ni vilken lyxsallad?=)


Fina dukningen

Efteråt blev det självklart massa tjejsnack och såklart sing star. Har vi någonsin festat tillsammans utan det? =)


Mikaela och karro kör hårt

Vid halv elva åkte mikaela och jag vidare mot stan. Karro hade ingen lust att följa med eftersom hon skulle upp tidigt morgonen efter. Vi gick ut till ett ställe. Ja det heter faktiskt så och vi hade otroligt kul. Jag ska inte skriva något mer om det här i bloggen men det lär göras om. snarast!=)



Jag och Mikaela
Tack för en jättetrevlig kväll ! Kunde inte blivit bättre.. =)


Haha när jag sen skulle hem på natten och upp för den jäkla långa rulltrappan så var båda ur funktion. FAN också tänkte jag och började knata upp för den enoormt långa trappan. Ni som vart där vet vilket helvete det är.
träffade en tjej där iaf och vi skrattade och skrattade medan vi gick för vi fick typ stanna och hämta andan 3 ggr innan vi var uppe. Man kände sig såå stolt över sin kondition!


Tanken var igår att jag skulle åkt hem rätt tidigt men självklart blev det ändrade planer. Låg i sängen till 16 typ innan jag ens började tänka på att åka hem till vässan igen. Fy vad skönt det var, egen lägenhet för sig själv, ingen som tjatar, och bara ligga i sängen hur länge man vill.  Jaja, kom iväg vid fem-halv sex iaf och det gick ju hyfsat bra. När jag kom till kungsängen så började min bensinlampa lysa. Bra jessica tänkte jag, och började se efter en bensinmack. Kom att tänka på att det fanns ju en i bålsta. När jag svängt av e18 så var jag helt säker på att jag skulle fortsätta att följa vägen, jag såg ju för sjutton macken. sen försvann den och jag insåg att jag var på e18 igen och med mitt lokalsinne fattade jag ingenting tills jag såg en skylt där det stog stockholm på. Då var jag alltså på väg tillbaka mot sthlm och fick smått panik eftersom jag redan åkt några mil med bensinlampan lysandes. Så fick åka en bit till innan jag kunde vända och sen hittade jag tillbaka till macken. Så jag kom hem tillslut iaf, tur var väl det.


På kvällen var det tänkt att jag skulle gå ut. Men när jag kom till v-ås var det ingen som var sugen längre så jag taggade ner. Tills klockan var typ 23 igen då alla ville gå ut. Tänkte först inte gå ut men äh vad fasen. Klart man är redo. Åkte ner och träffa upp lite folk på BMB och kul var det! Fast det hade nog varit mer kul om man kommit tidigare =) Kom ju ner lite innan ett så då var det inte ens någon idé att dricka nåt så jag var nykter. Haha det var heelt ok.


Jag och Alessandra


Calle blundar och jag är tydligen jätteglad

Och eftersom jag var nykter då så fick jag agera partytaxi. Kul att man hade så bra musik i bilen haha men efter överenskomelse så är john skyldig mig en cola då vi ses nästa gång haha.




Jaha vad har jag hittat på för bus idag då? Jo eftesom jag bott i min brorsas lägenhet när han varit i thailand så fick jag åka dit imorse och städa undan lite snabbt eftersom han hade visning på lägenheten idag. Så hämtade jag honom sen satt vi utanför lite längre bort och spionerade på vilka människor som kom.. haha.. Värsta mupparna men vi hade kul.
Så frågade jag honom om han hade en sån där broschyr som man får när man går på visningen, men det hade han inte. och då fick jag den briljanta ideen att jag skulle gå in och låtsas kolla på lägenheten och samtidigt snoka lite och höra vad dom säger. Samma sekund som jag kommer på detta så ångrar jag det eftesom jag såg ut som jag gjorde. Hade ju gått dirket upp ur sängen, så gårdagens smink, mjukisar, knut på huvudet och glajjor var på. Danne tyckte det var en jättebra ide så då hade jag liksom inget val hur jag än försökte dra mig ur. Ibland säger jag saker utan att tänka efter. Var mycket folk och självklar ska man träffa på nån man känner. Bara för att man hade sin fuldag idag.
Jaja, det är bara att köra på!

När jag kom hem fick jag med mig sanna och mamma på jakt efter en snygg soffa till min nya lägenhet.
Hittade ingen som jag fastnade dirkekt för men. får fortsätta leta!
Annars har min dag gått åt att plugga .. kör mina söndagar som pluggdagar numera.

Nee nu ska jag börja förbereda inför morgondagen. Lägga fram kläder och så eftersom jag är så morgontrött av mig!

Blev ett rätt långt inlägg men så äre ibland.
Hoppas ni haft en lika trevlig helg som jag!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: sara

åh ett ställa!! där har ja också varit, det e jättekul där ju!

Nästa gång som ja kommer till sthlm så måste vi fan gå ut ihop, skumt att vi aldrig gjort det tidigare =)



fast ja hoppas att vi snart gör det i malmö iof =)

ha det bra!

puss!!

2009-01-25 @ 23:28:07
URL: http://saraslivimalmo.blogg.se/
Postat av: mickis

ja vi hade verkligen jätte kul gumman :) ser fram emot inflyttningsfesten :) puss!

2009-01-26 @ 22:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0