Baka.

Ikväll har jag bakat för fullt. Eller ja, håller fortfarande på men jag har tagit en liten paus! Sanna och Alex är också här men alex fördriver sin tid genom att kolla på hockeyn medan vi kör på!
Bullar, kladdkaka, äppelpaj, chokladbollar, chokladrutor... Ska det va så ska det va, eller hur?


Gammal bild från i sommras när jag bakade blåbärspaj och självklart hade ut mjölet så det vart mjöl överallt!

Tanken var väl att det skulle varit fest för fanny på lördag men ingen av oss var dirket sugen på festa så vi skjuter upp den för någon helg! Istället blir det skidåkning hela helgen för min del! Som jag längtat. När vi var i sälen under nyår så åkte vi (tyvärr) ingenting vilket jag kanske ångrar lite. Men vi hade roligt ändå!
Nytt för mig är att jag även (äntligen) ska åka längåkning för första gången. Under två år har jag snackat om att börja men aldrig blivit av. Nu när jag jobbar mitt i skogen och har skidspår dragna runt om mig och ser alla svischa förbi, det ser så himla härligt ut! Fast innan ni påpekar att det kommer bli jobbigt så tänkte jag tala om att det har jag redan räknat med! Och vinnarskalle som jag har så tänker jag INTE ge upp i första taget!
Så imorgon efter jobbet åker vi! =)

Nu är det dags att återgå till mitt bakande.. Förresten så hittade jag kameran idag. Den låg hos mamma och pappa, vad bra va? slipper jag tänka på att köpa ny! Har precis kollat igenom alla filmklipp från sälen under nyår. Haha oj vad roligt! Blir lätt sälen nästa nyår igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0