skitdag

Idag har det varit en riktig skitdag för mig. Helt sinnes.
Började dagen bra iallafall men sen skulle vi vidare och åka skridskor på eftermiddagen som vi alltid gör på tisdagar. Men eftersom att vi inte får gena i spåret nu när det är snö för skidåkarna så måste vi gå igenom skogen där det inte finns något spår. Och ni kan ju gissa hur bra det gick när det var 4 dm djup snö att traska i plus att dra vagn med mellis i plus att få med alla 12 barn med tunga ryggsäckar? Inte kul med andra ord. Vi blev sena och vi kom tillbaka till förskolan precis när det var dags för mig att sluta. Perfekt!

Vidare då. Jo, jag hade lovat Johan att köra honom till hockeyn 17:30.
 16:58 ringer min käre bror och säger att han glömt att hämta jack på dagiset (som stänger 17). Åkte som en raket tillbaka till dagiset (mitt jobb) för att hämta skrutten. Var bara han kvar (av barnen), såklart. Kvar står Johan hemma och undrar vart sjutton jag tagit vägen. Ringde honom och förklarade läget och fick komma på lösningen att han skulle ta bilen till mitt jobb (som ligger precis vid ishallen). Så han kom och lämnade bilen och gick därifrån. Jag sa åt hon som skulle stänga att hon kunde åka hem eftersom att jag var tvungen att vänta tills danne kom och hämta jack. Jag skulle låsa och så när jag var klar.  Kvar stog jag med en jack, två bilar, och tanken att jag inte hade några jobbnycklar med mig kom när hon hade åkt. Skit också. Fick tillslut tag på en nyckel så att jag kunde låsa. Danne kom och jag körde först hem min bil. Danne körde tillbaka mig till jobbet för att hämta johans bil. Tror ni inte då att jag GLÖMT hans bilnyckel i min bil som står hemma på parkeringen. Fick åka tillbaka och hämta nyckeln innan vi kunde hämta den förbannade bilen tillslut. Jag var inte hemma föräns lite innan sju.

Är heeelt slut nu! Ska ta en varm dusch och krypa ner med mitt duntäcke i soffan och slå på en film som jag hyrde idag, får passa på när johan är borta.

Igår var vi och betalde resten för resan till Thai, nu är det mindre än 6 veckor kvar bara. Åh vad jag längtar!

Hoppas ni får en bra kväll! kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0