Hett!

Vilken varm dag det varit idag. Helt sjukt. Och det är inte okej att jobba då. Har typ fått värmeslag; huvudvärk, illamående och yrsel. Nu är jag inte den som klagar på det fina vädret, tvärtom. Men att ligga på en strand och svalka sig då och då och kunna ligga och sola eller annat än att slita och jobba inomhus i 30 grader värme.. Nu längtar jag till semestern kan jag tala om. Imorgon ska jag på avslutning med jobbet på kvällen så under vad de hittat på då för skoj. På torsdag drar cityfestivalen igång för detta år och då kommer bl a Daniel Adams ray och looptroop. Kan ju inte missas! Så får se hur pigg man är på fredag, har ju som tur är sovmorgon till 9 på fredag.

Iallafall. Ringde till möbelaffären idag och frågade om vi kunde hämta vår soffa eftersom vi höört rykten att den kom igår. Alla soffor hade kommit utom vår. Dom visste inte vart den hade tagit vägen för den skulle med säkerhet vara med på denna levernas men icke. Den kunde ha hamnat i uppsala likagärna som den kunde vara kvar hos leverantören i Lettland. Skit också. Fick ett liknanade dampanfall för nu har den gått tre veckor över tid och när den väl skulle ha kommit så finns den inte. Och vi som har planerat vår inflyttningsfest på lördag. Panik. Så efter mycket om och men så skulle vi få en lånesoffa tills vår riktiga dyker upp. En brun skinnsoffa på fyndlagret var det som erbjöds. ALDRIG. det kommer aldrig att komma en till skinnsoffa innanför min dörr. Så tillslut fick vi en splitterny divansoffa i samma tyg som den vi beställt men en liten ändring av modellen.
Så nu håller Johan och Rasmus att sätta ihop den, tycker jag hört Tobbes röst också. Johan har så snälla vänner som ställer upp, ni är toppen!

Ska försöka göra någon sallad nu till kvällen och hoppas på att huvudvärken försvinner. Kanske tillcochmed bjuder killarna på marängsvish om dom har tur!

Hörs mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0