Födelsedag!

Jaha då var dagen här. 25 år. Kan inte riktigt förstå hur fort det gått. Folk frågar om jag känner någon skillnad och jag svarar både jag och nej på den frågan. jag kanske inte känner just någon skillad från igår till idag men hela året 2011 har varit en enorm skillnad jämfört med förra året. Det är mycket annat som tankarna far iväg på än vad det kanske var för just ett år sen. Och det känns faktiskt bra. Jag har haft ångest inför denna dag i flera år och tyckt att "efter 25 så är man vuxen då finns det ingen återvändo. Krogenlivet försvinner mer och mer för varje år som går osv. Jaha nu är jag 25, det är halvvägs till 50.." Ja ni förstår. Nu tror jag inte det blir så som jag tänkte då men det känns ändå skönt att ha gjort allt som man ska och inte borde gjort om det nu skulle bli så. Nu flummar jag kanske massor men som sagt. Det går fram och tillbaka. Sen har jag ju turen? att jag inte ser så värst gammal ut. det hade ju varit värre om det vore så. Jag tror jag aldrig har sluppit visa körkortet där det är någon form av åldersgräns. För något år sedan när jag och fanny skulle gå på twilight på bio ville dom se legg. Det kanske var att ta i, men ändå. Jag umgås med de som är något år yngre så det får mig att känna mig lite yngre ändå. Nu låter det som jag har värsta åldersnojan här men det kanske är lite så. Jag har haft så fruktansvärt roligt dessa år och vill inte släppa min ungdom. Jaja. Jag väcktes imorse av min fantastiska johan som sjöng med ett ljus i handen och ett glas färdigblandad oboy. Ett litet oväntat paket fick jag också. Jag hade sagt att jag inte ville ha något eftersom att vi ska åka till thai i januari och det är inte billigt.. Men trotsig som han är så köpte han det ändå. Fick nästan en chock när jag öppnade. En sprillans ny bärbar dator. Perfekt, kunde inte bli gladare. Min förra "brann" typ invändigt så just nu har jag ingen. Snart ska jag iväg och möta upp johan mamma och pappa på en resturang här i västerås. Blir en trevlig middag och sen ska jag möta upp sanna och några vänner för att gå på bio. Hela dagen känns helt perfekt! Kan inte säga annat än att jag är superlycklig nu. Jag gillar läget fullt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0