Hej igen!

Jag har haft en otroligt härlig helg och känner mig helt slut efter allt. Jag slutade tidigt i fredags så jag åkte och lunchade nere på stan tillsammans med Sanna. Johan skulle på hockey och äta middag tillsammans med sitt jobb så jag åkte och hälsade på pappa en sväng för att se hur fint han hade fått efter omtapetseringen. Det blev riktigt bra men han har blivit pryltokig så han har såå mycket möbler som blir över. Men det blir nog bra tillslut! Efter jag varit där en sväng åkte jag till mamma och tittade på idol tills det var dags att hämta Johan från hockeymatchen.

Lördagsmorgonen börjar med att fixa nya nails hos lia. Blev riktigt bra men stressigt för 11 skulle vi åka och hämta upp Danne och Jenny för att åka till Sthlm. För ett tag sen bokade vi biljetter till "riktiga män", en föreställning som går på maximteatern i sthlm. Vi hade bokat ett jättefint hotell som låg på Kungsholmen, vid fridhemsplan. Kändes som ett riktigt lyxhotell, tror att det måste vara nybyggt för jag har aldrig sett det förut. Eller så har jag bara aldrig lagt märke till det :)
Var ute och åt, var på olika pubar och som sagt föreställningen "riktiga män" som fick ett godkänt av mig!

Kändes lite konstigt att vara tillbaka efter alla år. Gå förbi allt som var det vardagliga förut. Det känns som att man inte alls har bott där. Under en tid gjorde jag allt för att förtränga minnena från den tiden. Så när jag gick där så var det mest som en dröm jag drömt förut. Ju längre tiden går desto mer försvinner alla minnen och känslor kring det hela. Sen kändes det underbart att ha människor som betyder så mycket kring mig så jag kunde tänka på annat såklart! Sanna saknades, annars hade det varit perfekt!

Som ni förstår så betyder min familj jättemycket för mig. Det var otroligt jobbigt när min mamma och pappa valde att separera i början av året. Men jag är så fruktansvärt glad att vi ändå håller ihop som en familj och gör saker tillsammans allesammans även fast det är som det är. Vi försöker alltid att ha en middag hos någon då alla kan vara
med en gång i veckan. Mina syskon är mina bästa vänner som jag träffar i stort sätt varje dag. Sen har jag sån tur att min brorson Jack går på samma förskola som jag jobbar på så jag får träffa honom ofta också.

Jag försöker också att vi ska träffa Johans familj ofta och att åka dit en fredag eller lördagskväll tycker jag är supermysigt! Johan är en av tre bröder och det skiljer bara något år mellan alla så vi har aldrig något problem att hitta på något. Johan berättade något för mig för ett tag sedan nämligen att sen vi träffades har han fått mycket bättre kontakt med sina föräldrar och träffar dom oftare. För några år sedan var det otänkbart att han kunde sitta hemma en lördagskväll med dom bara sådär.

Men men, det blev ett litet sidospår i inlägget.. Tillbaka till där vi börjde.

Imorse vaknade vi tidigt, pigga. Och glada. Blev lite morgonmys innan en otroligt god hotellfrukost. Vi åkte hem vid tolv till Västerås igen. Jag fyller ju 25!? år imorgon så det blev ett litet kalas för mig. Trevligt att träffa alla och fina presenter. Hade mest önskat mig presentkort och thaipengar. Jag och Johan åker till Thailand i 3 veckor i januari så det är alltid bra att ha!

Jag var helt slut när alla hade gått och nu har jag precis avnjutit en sallad och tittar på "vem kan slå Filip o Fredrik". Som alltid hejar jag på det andra laget!

Ska försöka sova när programmet är slut så jag är i mitt bästa skick på min stora dag!

Hoppas ni haft en riktigt bra dag!


Kommentarer
Postat av: Eliza

Grattis gumman på den stora dagen!!!

Liza fd arbetskamrat

2011-10-24 @ 10:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0