Helgen!

Gid vad skönt det var att vara ledig i fredags. Åkte ut till Åsby tillsammans med mamma och sanna som ligger ca 3 mil från västerås där det är kombinerad inredningsbutik/fik/trädgård. Fanns så mycket fint att se på och som man vill ha. Jag fick presentkort där i julklapp så jag tittade ut lite saker som jag ev. ville ha men eftersom johan inte var med så avvaktade jag med mina köp. Tills på lördagen då jag och johan åkte dit tillsammans och tittade på vad jag hade för ideer. Johan var positiv till vissa av dom så vi körde på det. Sen vart det såklart en mysig fika på det. Som ni vet så kan man inte shoppa på tom mage ;)


Köpte bl a två förvaringslådor för tvättmedel. Så trött på fula kartonger.


En tavlelist som jag tänkte ha i lilla rummet. På listen så står det..


Perfekt över sängen? vad tror ni? visst var den fin!

På kvällen skulle johan ut med grabbarna och mitt sug på utgång har sakta men säkert snart försvunnit så jag bjöd in Sofie och Fanny på filmkväll. Vi gick och köpte mat på gränden och gjorde lite mys här hemma och satte på två skräckisar. Den första hette "Ritualen" och den var väl sådär. Den hade sina små moments där jag hoppade till. Den andra hette "The strangers" och den var sjukt läskig, usch. Jag och Sofie hade en varsinn kunnde för ögonen och fanny låg under filten. Tyvärr var det ett konstigt slut men annars var den okej!

Satte på filmen "Jag saknar dig" som handlar om två tvillingsystrar som står varann nära och ena av dom dör. Sen får man följa hur den andra systern klarar och går igenom allt efteråt. En och en annan tår fällde jag såklart då man inte kan göra annat än att tänka på sin egen syster. Skickade ett sms inatt för att kolla att hon kom hem säkert, ,man vet ju aldrig.

Iallfall så gick tjejerna runt 1-tiden och efter två skräckisar så var det inte roligt att vara ensam hemma i väntan på att johan skulle komma hem. Inte gjorde det bättre att två klämmor som fanns i lilla rummet ramlade ner av sig självt. Han kom lite efter två, så det var inte så farligt. Men jag kan lova att dessa minuter tills det gick sakta sakta.

Idag har vi varit nere på stan och kollat ut parfym till johan som vi ska beställa i taxfreen. Lunchade tillsammans med Tobbe och Simon också, det fick bli en kycklingsallad med avokado för min del. Åkte en sväng till skokanonen där dom har utförsäljning och 50% på allt så jag hittade tillslut strumpbyxor och leggings som alltid är bra att ha. Blev bjuden hem till pappa på god middag och nu har vi äntligen kommit hem. Phuuu.

Snart blir det väl att lägga sig i soffan och kika någon film tills det är läggdags. Det är ju en dag imorgon också!
En bra sådan hoppas vi på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0