kvällen..

Nu har Henke och Mackan kommit till koh samui. De kom imorse vid frukosttid (9 tiden). Idag har varit en liten slödag. Igår var det riktigt kasst väder under eftermiddagen/kvällen. Regn och storm som blev till strömavbrott. Idag fortsatte blåsten som gjorde att det fick bli en lugn dag, även om solen sken. Dessutom så var nykomlingarna lite trötta efter resandet . Blev en liten spendering vid poolen ändå. Och för första gången så somnade jag i solstolen men som tur var så hade jag smörjt in mig med solskyddsfaktor 30 så jag brände mig aldrig.

Kvällen till ära så var vi på våran stammisresturang som vi gått till i stort sätt alla dagar vi varit här. Satt kvar där medan killarna beställde in drinklistan.. Och jag en extra vatten! Efter några timmar så gick vi ner till en stor bar/klubb som ligger på stranden. DÄr beställde killarna in en varsinn bucket och en vattenpipa. och det var en dj som spelade kanonbra musik. Partynerverna var på topp kan jag lova men fick nöja mig med en burkcola. Dom hade inga alkoholfria drinkar men snäll som han var så frågade han om jag ville ha ett glas med is i till min cola. Tack tack!  Minimi verkade också digga musiken eftersom hon inte slutade sprattla. Får se om hon tar efter mor sin på den fronten.. Men tillslut orkade jag inte längre. Blev bara tröttare och tröttare medan de andra blev allmer speedade. Johan följde med mig till hotellet igen där jag köpte wifi innan jag skickade tillbaka honom till baren igen. Så nu ligger jag här och lyssnar på grodorna som kvackar för fullt utanför medna jag surfar runt lite på internet. Kommer snart att somna, jag är såå trött. Jag har ju vant mig nu under dessa två veckor att inte gå och lägga mig senare än 23. Hua hua.

Får höras mer imorgon, då kanske jag lägger upp lite bilder från kvällen som ligger på johans telefon!

GOdnatt alla!

kramar jessica och lillan

hälsning från ett regnigt koh samui

Ligger på hotellrummet just och bara chillar lite. Utanför är det storm och regn så vi har passat på att betala räkningar, tagit en liten tupplur och kikat runt lite på internet. Själv sitter jag och funderar på alla presenter jag köpt. Har delat upp de så fint men när jag väl sitter där så blir jag nästan lite sugen på att behålla det själv haha. Men nu har jag bestämt att mamma och sanna får välja först så tar jag det som blir över sen! Idag har vi hunnit med några fina soltimmar iallfall. Blev lite sol och bad vid poolen men inte så mycket mer än så. Gick en sväng på stranden och jösses vilka stora vågor det var. Man blev lite sugen på att hoppa i och bada men hade shorts och plånboken med mig så vi struntade i det. Får hoppas på lite mer vågor imorgon också. Då förövrigt Henke kommer! Han har med sig ett litet paket från sanna och kanske kanske om han kom ihåg att köpa med sig en djungelvrålpåse. Igår kväll så fick jag hemlängtan så johan fick trösta mig i en halvtimme innan han lovade mig att vi skulle hitta en resturang som kunde erbjuda mat som liknar svensk husmanskost som möjligt.. Det närmsta vi hittade var KOKT potatis och kyckling med svampsås. Bara känslan av att äntligen få äta en kokt potatis gjorde lyckan hel igen. Häromdagen så gick vi till en svensk resturang där de serverade korvstroganoff som johan valde att prova på. Den var god men för söt för min smak. Nästa gång vi går dit ska jag tusan mig äta köttbullar, potatismos och lingonsylt. Jag är såå trött på ris, pommes frits, pizza, ceasarsalladaden. Det är typ det som serveras här om man inte vill ha thaimat. Nu är det iallfall en vecka kvar innan det är dags att resa hem till sverige igen. Läste på aftonbladet att det är många minus nu och på bilder från facebook kan man se att det har kommit snö till västerås. Nu är det dags att stänga ner, nu har johan vaknat till liv så nu är det hans tur att surfa lite! Vi hörs mer sen! kramar jessica & johan

Hotellet igen

Det här är min och Johans hälsoresa har vi kommit på. Inge festande, Inge alkohol (för min del) vilket gör att Johan kör på alkofritt han med. Sol, bad, vila och goda middagar. Inget stress! Helt underbart! Helt utvilade dagen efter. Vi behövde nog båda detta. Vi båda har läst böckar, Johan en och jag två. Nu väntat vi bara på en beställning av nya som kommer på måndag med Henke!

Ikväll blev det lite shopping ändå. Lite armband och sånt tjofs, linnen och bikinisar. Inget till mig dock. Hittade tre superfina klänningar som såg jättesköna ut. MEN mina pattar har ju blivit minst två storlekar större så det är ju bara att glömma. Men fina var dom!
Magen har även växt och nu ser man verkligen att det är en bebis där inne och inte bara köttbullar från julafton, haha! men läste i en tidning att typ från vecka 21-22 så
Växer bebisen från 16,5 cm till 26 cm. Stämmer det? Det är ju skitmycket! Kommentera gärna om ni vet!

Nu är klockan snart 12 på natten så dags för sova ! Godnatt

Hotellet

Efter en dag med sol och bad är vi tillbaka på hotellrummet. Vi har spelat yatzy ca 20 ggr och kortspelet tjyv 10 ggr. Ska snart ta en dusch och sen ut och leta efter något att shoppa. Har varit duktig och tänkt till två gånger innan jag gjort ett köp. Förra året hade både jag och johan med oss saker/kläder som vi sedan aldrig använde när vi kom hem igen. Onödigt alltså ! Så nu gäller det att hitta fina presenter till folk istället.

Apropå dessa japanska ungar vid poolen så hade dom lagt i massa småfiskar i poolen som självklart dog efter en stund. Fy så vidrigt. Man blev inte så sugen på att hoppa i och svalka sig när det flöt smådöingar i vattnet.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om men som alla undrar så mår bebisen bra. Varje morgon och eftermiddag har hon en thaiboxningslektion i magen. Hon tar efter sin far redan nu, kan bli farligt dethär. Har än så länge kommit på fyra namnförslag men vi är inte överens än. Nästan bara. Har ni förslag så är det välkommet =)

Jaha. nehe. så mycket blev det! Får uppadtera mer imorgon, men här kommer lite bilder på hotellet vi bor på nu!

Mitt och johans rum till höger längst upp!

Mamma, Pappa, sanna.. vart är ni?=) Rummet från förra året..

Poolen och havet..

Hörs mer sen!
kramar jessica ochjohan

Frisk!

Det är så skönt att vara på hotellet man ska stanna på resten av semestern. Slippa packa om och allt. Trivs bra där vi bor nu, denna fång fick vi på i lägenhet som var mycket fräschare än vår bungalow vi hade förra året även om den också var rätt schysst! För er som undrar mår Johan mycket bättre, magsjukan är nästan borta och axelont har försvunnit för stunden! Så ikväll sitter vi på en resturang med gratis wifi och ska snart bli serverade en underbar ceasarsallad! Åt den igår med och jag har aldrig i mitt liv ätit en sån god ceasarsallad! Åt den förra året här och sen dess är jag helt såld och det dreglas i munnen så fort jag tänker på den!

Idag har vi legat och haft mysigt vid poolen, det är rätt lugnt för att vara högsäsong. Eller ja, förrutom att det kom 20 japaner igår varav tio var ungar. Så imorse var det kalabalik vid poolen men tror dom fattade vinken att ingen ville ha dom där så dom gick och kom inte tillbaka förän vid 18 tiden men då hade vi gått upp! :) nu kom salladen så nu ska det njutas!! Hoppas allt är bra med er där hemma! Kramar

Olala

Nu är vi tillbaka på hotellet igen efter en halvlyckad middag! Vi gick till en svensk resturang här som vi även var på förra året. Åt en fantastisk god planstek, det godaste jag ätit på lääänge! Redan trött på thaimaten! För Johan gick det inte bra.. Han åt ungefär 1/3 av maten och när Johan inte äter mer än så då är det dåligt.. Vi betalade och då fick jag se vad dom hade! Djungelvrål!!! Saltlakrits!! Har haft cravings hela veckan! Köpte två påsar och en med ahlgrens bilar! Sen var vi även in på apotek och köpte lite piller till Johan! Jag hoppas han snart blir bättre, blir så ledsen att se honom såhär svag.. Och så typiskt att hans axel ska börja krångla nu också! Min pluttis!

koh samui

Nu har vi landat på Koh Samui där vi ska stanna tills vi åker hem till sverige igen. Eller imorgon ska vi göra sista hotellbytet sen blir det chaweng villa som vi bodde på förra året vi var här och trivdes väldigt bra med. Hotellet som vi bor på idag bokade vi igår kväll på agoda.com och det var ett sista minuten pris på 350:-/natt på ett fyrstjärningt hotell. Klantig som jag är så kryssar jag bara i en vuxen när jag genomför bokningen och betalar. När vi kom hit till hotellet så fick vi en straffavgift på 1000 bath, det är så typiskt! Man blir lite sur, det är ju bara 200 svenska kronor men det hade räckt till fem massager på stranden. Men bara att skaka av sig det och tänka positivt.

Resan hit gick väldigt bra, tog endast 50 minuter. Det var inget stort plan utan ett litet propellerplan. Tur att pappa inte var med den här gången för då hade han fått spader. När vi kom fram blev det sol och bad vid poolen och nu är vi tillbaka till hotellrummet för att göra oss iordning för en liten shoppingtur. Hoppas även kunna boka rum åt henke (johans bror) med ´kompis. Skulle vara så roligt om dom kom och speciellt följde med på re-earth festivalen då hoffmaestro och timbaktu spelar bl a.

Vi hör av oss mer sen!

Kramar Jessica oCh johan

Några bilder kommer här...

just ja!

Just ja!

Glömde att berätta att mitt under massagen så vi fick så fick johan för första gången känna hur lillan sparkade! Underbar känsla!!

uppdatering från ao nang

Nu har vi kommit till Ao nang i krabi. Det enda som vi inte hade bokat på hela resan var hotell här. Och såklart vart allting uppbokat förrutom dyra hotell och resorts. Så nu bor vi på ett lyxhotell med en väl fungerande ac.
Skönt. och utan mygg. Men eftersom att allting var uppbokat så har vi bestämt att vi åker en dag tidigare till koh samui istället. Hittade ett schysst hotell en natt innan vi kan checka in på det andra hotellet som vi ska stanna på resten av semestern. Det står att det ska vara gratis wifi men det får vi väl se. Isf ska jag verkligen försöka att kasta upp lite bilder här.

Kvällen igår vart inte så lyckad. Johan fick någon form av magsjuka så allt han åt kom upp lika snabbt. Så det vart en lugn kväll på rummet, skönt iofs. Men det var jobbigt att se honom så dålig när man inte kunde göra något. Min teori var att han ätit något skumt. Jag har försökt att varna honom men han lyssnar ju inte, han ska prova allt som det står i broschyrerna att man ska vara försöktig med. Nu mår han bätte iallafall så snart ska vi ut och käka något gott.

För att komma till krabi var vi tvugna att åka båt som tog 1h och 45 minuter och denna gång gick det mycket bättre för mig. Inga spyor tack och lov. Vi satt längst fram där dom hade en liten fläkt så jag klarade mig galant.

Oj just ja. Måste berätta att inatt blixtrade och åskade det så jag trodde att våran bungolow skulle blåsa bort. Och som ni vet är jag rätt rädd för det men jag ville inte väcka johan när han äntligen hade somnat. Så jag knep igen ögonen och låg och nynnade för mig själv tills jag somnade!

NU försvinner mitt internet. Uppdaterar imorgon när vi är framme på koh samui!

kramar jessica och johan

Phi phi dag 3!

Idag var vi uppe med tuppen och det blev bad och sol vid poolen innan vi gick ner till piren och tog en long tail båt till en finare strand bredvid. Efter en stund tog vi en ny båt som gick till ön där The Beach spelades in. Vi snorklade på två olika ställen! Underbart vatten och otroligt fina fiskar! Både jag och Johan har bränt oss så ikväll blir det en aloe Vera massage för oss! Sista dagen här för oss innan vi far vidare mot ao nang imorgon! Vi alla mår bra och lyckoruset finns här hela tiden!!

Ny uppdatering fran phi phi..

Resan till phuket gick bra. Forrutom att jag (risk for att lata fordomsfull) fick for mig att killen brevid johan var en terrorist. Han betedde sig jatteunderligt och gick fram och tillbaka till toaletten hela tiden. Det forsta jag borjade tanka pa var att jag aldrig skulle fa traffa var lilla tjej. det andra var att jack aldrig skulle veta eller komma ihag att vi existerat. Det tredje var vad sanna skulle arva av mig. Sen saklart att jag aldrig skulle fa se min kara familj igen. Jag vet, helt sjukt. Har aldrig tankt sa men just da sa kunde jag inget annat an att tanka dessa hemska tankar. Men vi klarade oss! Johan fick trosta mig medan jag satt och stortjot pa planet.!

Inte for att vara den som klagar men nu ar det Jakligt varmt har nere! Vet inte riktigt hur manga grader det ar men 20 minuter ar ungefar det man klarar sen blir det dopp i poolen. Sjukt nog har vi inte hunnit bada pa stranden an men det maste vi gora innan vi aker vidare till krabi i overmorgon. Hur fint vatten som helst, helt klarblatt. Ska ta med kameran sa ni far se lite bilder!

Resan till phi phi var inte helt odramatisk. Vi akte bat hit som tog ca 1timme o 40 min. Inne i baten var det fullt av manniskor och ingen ac. Allts[ 100 grader. Johan och jag fick inte sitta brevid varann. Nardet var 40 minuter kvar borjade jag ma skitdaligt och blev helt svimfardig. drack en liter vatten pa nolltid. johan gjorde sitt baste for att ta hand om mig men det finns inte sa mycket att gora. Nar vi var framme sprang jag av baten och spydde upp allt jag hade plus lite till. Usch vad hemsk det var. och vi var inte dirket ensamma, det var nagra hundra som var dar. nagra skulle av baten och nagra pa. Jaja efter det blev allting bra.

Det fick bli en lugn kvall sa vi gick ut och at och sen hem och spela yatzy och kort. Vi fick somna till ljudet av regnet som smattrade mot taket. Hur mysigt som helst!

Idag har vi varit vid poolen, tagit det lugnt, gatt en strandpromenad och nyss atit middag med johans tva vanner. Ska snart ta en valbehovlig massage innan sovdags.

Sist men inte minst, jag onskar min familj vore har jag unnar dom verkligen detta. Sol och bad, massagfe och shopping. Jag saknar er alla!

Nu ar det dags att sluta kramar jessica o johan

Hälsning från bangkok

Äntligen har vi fått tag på internet, men har bara 15 minuter på mig innan det dör. Sitter på flygplatsen och väntar på att få gå på planet till phuket nu för att sedan åka vidare till phi phi.  Flyget till bangkok gick bra och blev bättre när man hade en egen tvskärm framför sig som man kunde välja filmer hej vilt. Det är andra gången jag är i bangkok och kan med säkerhet säga att jag inte vill åka hit igen. Stressen, körtokiga bilar/chauförer, allt smuts. Nä nästa gång får det bli dirketflyg till phuket!

Men allt har gått bra iaf och Johan och jag har varit på en del äventyr. Fick bla åka tuktuk för första gången och jag kan lova att jag hade hjärtat i halsgropen hela färden. Inget bälte, körde i 200km/h kändes det som. Men vi kom fram hela men läskigt var det. Vi åkte på en utflykt till chinatown som var helt värdelöst. Men taxichaffisen förde på en mopedist men det gick bra med honom. Men det blev en upplevese iaf.

Igår var vi sirocco bar som ligger på 65:e vånigen. Underbar utsikt och vi har verkligen haft jättemysigt. Men skönt att komma härifrån. Idag eller imorogn ska vi även möta upp två vänner till johan.

Nu måste jag sluta!

Uppdaterar mer sen!

Många kramar från thailand önskar jessica och johan

Olearys!

Arlanda!

Ursäkta att jag tjatar men vi lyfter om en timme!! Har hunnit med en god lunch och shoppat lite på Arlanda! Fick minnen från förra året när vi åkte och satt och åt på olearys hela familjen och får syn på tavlan att våran Gate är closed! Vad gör man? Jo springer det fortaste man har med bagage och lille Jack till andra sidan Arlanda! Vi fick följa med men har nog aldrig varit så rädd att missa ett flyg, kul att komma hem med långnäsa och säga att det inte blev nå Thailand för man missade planet pga man satt och åt! Nä, så denna gång försäkrade vi oss att det fanns gott om tid och nära till gaten!

Hörs mer när vi är framme!! Kramar

Mot Arlanda!

Nu är vi äntligen påväg till Arlanda! Gick upp tidigt imorse för att hinna ner på stan och fixa håret och jag blev supernöjd, tack Sanna! Det blev en lugnare morgon än vad jag trodde, jag hann tillochmed sätta mig i soffan och se halva programmet av våra bästa år! kan med säkerhet säga att jag fått med mig allt som jag tänkt förutom ett tuggummipaket! Men det är ju det som är lättast att fixa!

Får lite halvångest att åka iväg såhär länge utan min familj, vilket känns lite konstigt! Men jag ska nog klara mig men jag kommer sakna er! :)

Ha det bra så hörs vi mer sen! Kramar

Sovdags!

Det bästa att somna till är att höra sin älskade att andas tätt intill. Livet kan inte kännas bättre när även en arm kommer fallandes över midjan och trycker en intill sig! Jag älskar dig Johan!

Snart åker vi!

Nu har jag äntligen packat klart allt och jag är såå trött. Har lagt fram kläder, sållat ut, gått igenom, sållat ut. Och nu äntligen får det vara som det är i resväskan. Och jag är rätt nöjd över min packning för jag brukar vanligtvis åka iväg med en proppfull väska men nu är det tillochmed mindre än lagom. Även om Johan säger att jag har alldels för mycket. Som vanligt! Men nu har han gått och lagt sig så då kan jag smyga ner lite sånt som jag tycker vi behöver men inte han.

Har haft fullt upp idag, vi har städat och tvättat. Bjudit min familj på en hejdåmiddag. Åkt runt och sagt hejdå till andra. Och tvättat lite mer. Vi han tillochmed ta ut mitt löshår som tar en jäklans tid, så imorgon bitti ska jag ner till salongen och färga utväxten så man bli fräsch till resan. Sen åker vi. Har tänkt att vi ska åka från västerås ca 12:30 och Johans pappa kör oss till Arlanda. Skönt att slippa åka buss. Just ja, sen ska jag åka till apoteket och köpa stödstrumpor till flygningen. Har fått tips om att det ska vara bra när man är gravid så vi kör på det, även om det får mig att känns mig som en liten tant.

Börjar få lite resfeber nu men bara lite. Eller mer rädd att jag ska ha glömt något, men har iallfall packat ner pass, pengar och biljetter. Men jag borde inte ha glömt något med tanke på att jag är nog som mest organisserad när jag ska iväg och resa. EN packningslista är ett måste. Sen utifrån den gör jag en ny lista vad som ska finnas var. Och nu har jag slutligen gjrot en lista där det står vad som är kvar att packa ner imorgon. Så håll tummarna att jag inte glömmer något. Datorn får följa med på resan men får se hur mycket jag kommer uppdatera bloggen, det beror lite på hur internet kommer att vara där nere. Annars får ni hålla utkik på facebook med bilder m.m.

Nu är det dags att sova lite så man är pigg tills imorgon. Godnatt!

Snart..

Nu är det bara en arbetsdag kvar och som tur är det min tidiga fredag så jag slutar 14:30. Efter det ska jag ner och växla pengar och sen hem en sväng innan det blir dags att möta upp Fanny för en middag på Tabazco. Hon fyller ju år imorgon och sen är jag bortrest när hon tänkt ha sin tjejmiddag. Så då passar det att ta den imorgon istället. Imorse hade jag ingen lust alls att kliva upp när jag hörde regnet mot fönstret och visste att vi skulle vara ute hela förmiddagen. Men det var bara att pallra sig upp och köra på. Dagen gick rätt så fort ändå! När jag slutade åkte jag hem till farmor och hälsade på. Hinner inte i helgen och jag vill gärna träffa henne innan jag åker iväg. Man vet ju aldrig var som händer nu när hon är så gammal. När jag kom hem igen så var johan och hans vän här som är elektriker och hjälper oss med en del som behöver fixas. Äntligen så blir det klart! Håkller på fixar och trixar med en ny blogg som jag hoppas kunna bli klar med snart. Där kommer jag fortsätta skriva som jag gjort hittills och även lite om graviditeten. Men bloggen kommer bli lösenordsskyddad, Allt känns ju lite mer privat nu än vad den gjorde innan så det får bli så,

Lycklig!

Idag var världens bästa dag. Vi var på ultraljud och fick titta på våran lilla lilla skatt för första gången! Kändes helt otroligt och att den till synes såg ut att vara frisk känns helt underbart! Den 10e juni så kommer förhoppningsvis vår lilla tjej ut <3

Helgen!

Gid vad skönt det var att vara ledig i fredags. Åkte ut till Åsby tillsammans med mamma och sanna som ligger ca 3 mil från västerås där det är kombinerad inredningsbutik/fik/trädgård. Fanns så mycket fint att se på och som man vill ha. Jag fick presentkort där i julklapp så jag tittade ut lite saker som jag ev. ville ha men eftersom johan inte var med så avvaktade jag med mina köp. Tills på lördagen då jag och johan åkte dit tillsammans och tittade på vad jag hade för ideer. Johan var positiv till vissa av dom så vi körde på det. Sen vart det såklart en mysig fika på det. Som ni vet så kan man inte shoppa på tom mage ;)

Köpte bl a två förvaringslådor för tvättmedel. Så trött på fula kartonger.

En tavlelist som jag tänkte ha i lilla rummet. På listen så står det..

Perfekt över sängen? vad tror ni? visst var den fin!

På kvällen skulle johan ut med grabbarna och mitt sug på utgång har sakta men säkert snart försvunnit så jag bjöd in Sofie och Fanny på filmkväll. Vi gick och köpte mat på gränden och gjorde lite mys här hemma och satte på två skräckisar. Den första hette "Ritualen" och den var väl sådär. Den hade sina små moments där jag hoppade till. Den andra hette "The strangers" och den var sjukt läskig, usch. Jag och Sofie hade en varsinn kunnde för ögonen och fanny låg under filten. Tyvärr var det ett konstigt slut men annars var den okej!

Satte på filmen "Jag saknar dig" som handlar om två tvillingsystrar som står varann nära och ena av dom dör. Sen får man följa hur den andra systern klarar och går igenom allt efteråt. En och en annan tår fällde jag såklart då man inte kan göra annat än att tänka på sin egen syster. Skickade ett sms inatt för att kolla att hon kom hem säkert, ,man vet ju aldrig.

Iallfall så gick tjejerna runt 1-tiden och efter två skräckisar så var det inte roligt att vara ensam hemma i väntan på att johan skulle komma hem. Inte gjorde det bättre att två klämmor som fanns i lilla rummet ramlade ner av sig självt. Han kom lite efter två, så det var inte så farligt. Men jag kan lova att dessa minuter tills det gick sakta sakta.

Idag har vi varit nere på stan och kollat ut parfym till johan som vi ska beställa i taxfreen. Lunchade tillsammans med Tobbe och Simon också, det fick bli en kycklingsallad med avokado för min del. Åkte en sväng till skokanonen där dom har utförsäljning och 50% på allt så jag hittade tillslut strumpbyxor och leggings som alltid är bra att ha. Blev bjuden hem till pappa på god middag och nu har vi äntligen kommit hem. Phuuu.

Snart blir det väl att lägga sig i soffan och kika någon film tills det är läggdags. Det är ju en dag imorgon också!
En bra sådan hoppas vi på!

presentkort

Just ja, som julpresent av chefen så fick jag ett presentkort på 400 kr och då kunde man välja på ca 50 olika affärer (dom vanligste) typ hm, nelly, åhlens osv. Vet liksom inte vad jag ska välja när det blir sådär många, får lite beslutsångest.. Kläder känns ju inte så roligt att köpa när man vet att man inte kommer kunna ha dom om ett tag. Skor har jag köpt så många nu i höstas så det behöver jag inte. Så jag tror att jag kommer välja et presentkort på polarn o. pyret.  Såg en jättefin pippikofta där i minisize som jag bara måste ha. Så det blir nog där. Men har inte bestämt mig helt ännu. Svårt det där!

Torsdagskväll och ledigt!

Åh, har precis kommit hem från middag hos pappa. Han ringde på lunchen idag och frågade om jag ville komma tillsammans med sanna efter jobbet. Och det kunde inte bli mer passande när Johan skulle ut och äta med sin brorsa och gå på bio. Fick iallafall med mig en stor matlåda hem fall han skulle vara hungrig senare..

Har jobbat hela den här veckan och dagarna har gått så sakta men nu har jag äntligen några dagars ledighet. ska bli så skönt.. Sen jobbar jag en vecka till sen ni.. sen är jag ledig ända fram till 8:e februari.

Nu hade jag tänkte städa bort julen här hemma. Ska bli så skönt att få upp mina fina vita gardiner igen. Men julstjärnorna i fönstret skulle jag igentligen vilja ha uppe några dagar till. Blir ju så mys när man har dom tända.
Sen kanske jag ska passa på att ta ett varmt bad medan det är tyst och lugnt här.

ha en trevlig kväll!

kramar jessica

Nyår i bilder!

Detta nyår var ett utav dom bästa på länge. Alla kom, alla fick plats, alla hade trevligt, alla hjälptes åt. Helt perfekt. En mycket trevlig middag som gick superbra att tillaga. Hade ju tänkt ta kort på rätterna men allt gick så fort så jag hann inte. Men kameran var framme så här bjuder jag på lite bilder!

Fördrinkarna på plats..

Dukningen..

Lite på plats..

Alla på plats!!

Det blev sällskapsspel för tjejerna..

medan killarna hade sin snackhörna..

Johanna, jag och sanna!

Fanny och Henke..

Nu är det ett nytt år och detta firas in på Djäkneberget.. Fanny och jag!

Emma och Erik, sött!

Sara och jag innan hon och tobbe åkte vidare!

Nyårspuss!

Gott nytt år önskar Jessica och Johan!

År 2012 kunde inte börjat bättre. Många nya äventyr och vi börjar med Thailand i 3 veckor den 16 januari. Inte långt kvar. Sen fortsätter det med flera events och förhoppningsvis en liten bebis till sommaren. En semestervecka är planerad i Danmark med hela johans släkt.. Ja, det har hunnit gå 2, snart 3 dagar på det nya året men mycket inplanerat redan. Så som sagt, ett bra år håller vi tummarna för!