Älskade farmor..

Min älskade och kära farmor. Eller gammelfarmor som du Faktiskt är. Om en månad fyller du 92 år, helt otroligt! Fram tills nu har du varit så pigg och klarat dig så bra. Därför gör det så ont att se dig tyna bort, och att det går så fort. Det som glädjer mig är att höra dig säga att du inte har ont eller att du har någon ångest. Att jag vet att du planerar allt och att du får bestämma helt själv hur du vill ha det efter, även om det är jättejobbigt att höra. Men för din skull är jag glad! du har har ett rikt liv och hunnit se både min farfar min pappa och oss växa upp. Jag trodde att du skulle hinna med att få se vår lilla bebis komma till världen men nu blir det inte så. Idag var jag och Johan på tittutkliniken där de tog 3D kort som du åtminstonde fick se. Och att få se hur glad du blev. Hur du la din hand på min mage och gav henne all energi som du har kvar och den hoppas jag att hon får med sig sen. igår bestämde jag och Johan att bebisen ska få ditt namn som mellannamn, att du fortsätter att leva med oss och att hon får påminna om dig! Påminna om den underbara person du var, den styrka och envishet du har och din otroligt fina personlighet.

Alla minnen med dig kommer aldrig att försvinna. Kommer ihåg när jag alltid ville åka hem till dig och farfar när ni bodde i Sthlm. När ni flyttade hit till Västerås och ni välkomnade alla mina och Sannas vänner och även dom började att kalla dig för farmor. Du var allas farmor. På landet var du även där allas farmor! Alla roliga saker vi gjort, alla berättelser och historier du berättar för oss kommer vi aldrig att glömma! Vår lilla farmor.

Nu är det inte långt kvar, varje gång jag lämnar din lägenhet så är jag livrädd att det ska vara sista gången jag ser dig eller få höra din röst! På nätterna ligger jag med mobilen i handen ifall det skulle hänt något eller det värsta. Att få ett samtal att allt är över.

På två dagar har jag varit hos dig 7 ggr. När jag är hemma och tänker på dig så kan jag inte annat än springa över och kolla till dig så du har det bra. Och det har du. Sköterskorna tar hand om dig och du säger att du känner dig mer än nöjd. Jag blir glad att du får vara hemma i din egen lägenhet den sista tiden för jag vet hur mycket du hatar sjukhus. Och att du ändå får tillgång till den omvårdnad du behöver.

Jag älskar dig farmor. Min älskade älskade farmor .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0