Godmorgon

Vaknade av att solen sken in i sovrummet, härliga våren har verkligen kommit nu! Ni har väl kommit ihåg att ställa om klockan inatt?

har legat och funderat lite nu på morgonen och det måste nästan stämma det som man säger om vårkänslor, att det blommar som mest då! Alla mina tre förhållanden har startat den här tiden på året, precis i början av april/ slutet av mars. Så inte så konstigt att det dyker upp ofrivilliga minnen lite då och då just när det är sånt här väder. Bjurhovdatiden i nian, skälbytiden slutet av åttan.. Apalbytiden och alla hockeyfester på våren, första året på gymnasiet, stockholmstiden och jag skaffade thea.. Sen så kommer min första tid som singel, våren 2009 då jag haft som allra roligast i mitt liv, även om det var den tyngsta och jobbigaste perioden i mitt liv.. Våren 2010 träffade jag mitt livs kärlek och trodde nog mest att det var en liten fling men det visade sig bli större än så. Mina tre utmaningar som jag satt, att hoppa fallskärm, hoppa bungy jump och göra en tatuering gjordes i slutet av våren 2010. Våren 2011 köpte vi vår första bostad tillsammans som vi trivs så bra med. Allt verkar hända på våren, jag är nog en riktig vårtjej. Jag älskar våren!!

Vi får hoppas att denna vår blir minst lika underbar som de andra. Magen växer för fullt, 10 veckor kvar nu. Alla förväntningar och förhoppningar finns där. Den här våren hoppas jag få bli ett livslångt minne, att jag kan tänka tillbaka om några år och komma ihåg den som en väldigt bra tid!

Tiden går framåt och det går inte att skruva tillbaka. Man glömmer vissa saker och vad som hänt i ens liv. Det är väl en av de största anledningarna att jag faktiskt skriver i bloggen. Det är som min lilla egna dagbok som jag alltid kommer att kunna gå tillbaka och titta i. Bli påmind om bra saker i mitt liv och mindre bra saker som skett. De olika perioderna och faser jag gått igenom. När jag läser en del inlägg känns det som att jag är inne på någon annans blogg och läser. Jag känner inte igen mig själv eller ens kommer ihåg vissa saker jag gjort.

Vissa Vänner som man haft förut har man växt ifrån och upptäckt att man inte har så mycket gemensamt med längre. Samtidigt kommer det nya som man ska ta in i sitt liv.

Nu börjar spåret leda någon annanstans än vad det igentligen skulle. Det jag ville med detta inlägg är att berätta hur mycket jag älskar våren.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0